Amy & Roger's Epic Detour is een Engels boek geschreven door Morgan Matson. Het was uitgegeven in 2010 door Simon & Schuster. Het genre van het boek is drama.
Het boek gaat over Amy Curry die naar een andere staat gaat verhuizen. Ze durft niet auto te rijden omdat de laatste keer toen ze met de auto reed een ongeluk had en haar vader verongelukte. In plaats van dat ze zelf rijdt naar haar nieuwe huis, rijdt Roger haar daarheen. Roger is vriend van vroeger. Amy's moeder heeft eigenlijk de hele weg al uitgepland, maar Roger en Amy besluiten een omweg te maken. Onderweg komen ze oude vrienden tegen, oude herinneren, familie en natuurlijk liefde.
Amy is een keurig meisje dat zich altijd aan de regels houdt. Ze is als de dood voor autorijden door een ongeluk, maar uiteindelijk lukt het haar wel om weer in een auto te stappen. Onderweg wordt ze verliefd op Roger.
Roger heeft een gebroken hart. Zijn vriendin heeft het uitgemaakt en onderweg proberen ze haar te bezoeken, maar ze wil hem niet terug. Aan het begin van het boek vindt Roger Amy maar een saai meisje maar aan het einde wordt hij smoorverliefd op Amy
Charlie is de tweelingbroer van Amy. Hij zit in een afkickcentrum, omdat hij verslaafd was aan drugs. Amy bezoekt hem tijdens hun reis. In het begin van het boek waren ze vervreemd door de het drugsgebruik, maar dan leren ze elkaar weer opnieuw kennen.
Door het hele boek heen worden de attracties die Amy en Roger bezoeken laten zien door bonnetjes, kaarten, brieven, speellijsten en andere dingen.
Ik denk dat de schrijver vooral het publiek wilde vermaken maar de boodschap is dat je waarschijnlijk alles kan doen wat je maar wilt, ook al ben je als de dood voor de gevolgen.
Ik vond dit wel een leuk boek, al zat het wel vol met clichés. Ik vond het interessant om te lezen over alle mensen die ze tegen kwamen onderweg en naar welke restaurants ze waren geweest, omdat de schrijver allerlei mementos liet zien.
http://jareads.blogspot.nl/2011/01/amy-rogers-epic-detour-playlists.html <-- Alle speellijsten die in het boek voorkomen.
Posts tonen met het label verslag. Alle posts tonen
Posts tonen met het label verslag. Alle posts tonen
vrijdag 1 juni 2012
Verslag: Stardust.
Stardust is een fantasie film geregisseerd door Matthew Vaughn. De hoofdrollen zijn gespeeld door Claire Danes en Charlie Cox. Hij is uitgebracht in 2007.
De film gaat over Tristan (Charlie Cox). Tristan woont in een Brits plaatsje genaamd "Wall". Het heet zo omdat er een muur staat die waar aan de andere kant een magische wereld ligt. Tristan is verliefd op Victoria en als ze een gevallen ster zien vraagt Victoria of Tristan de gevallen ster voor haar wilt halen, dan wilt ze wel met hem trouwen. Tristan gaat op zoek naar de gevallen ster. De ster blijkt een jonge vrouw genaamd Yvaine (Claire Danes). Tristan probeert haar mee te nemen naar huis, maar onderweg komen ze veel problemen tegemoet zoals heksen, piraten, slechte prinsen en natuurlijk de liefde..
Tristan is een lieve jongen, die enorm verliefd is op een meisje die niet echt om hem geeft. Uiteindelijk wordt hij verliefd op Yvaine. Ook is hij de verloren prins van Stormhold.
Yvaine is de gevallen ster. Ze is erg koppig maar toch heel lief voor Tristan ook al wil hij haar meenemen voor Victoria. Ze wordt ook verliefd op Tristan.
Er zjn ook drie heksenzusjes die Yvaine proberen te vermoorden voor haar hart, omdat als je het hart van een ster eet, je voor eeuwig jong zult zijn.
Ze komen ook piraten tegen. Één van de piraten is de beruchte Captain Shakespeare. Hij is erg gevreesd door iedereen behalve de mensen die hem echt kennen. Eigenlijk is hij helemaal niet zo stoer. Hij houdt ervan om zich op te maken, dameskleding te dragen en hij houdt van dansen.
De koning van Stormhold ligt op sterven en één van zijn zeven zonen moet koning worden. De prinsen moeten elkaar vermoorden want de laatst levende prins wordt koning. Uiteindelijk worden alle zeven prinsen vermoordt, maar het blijkt dat de moeder van Tristan een ontvoerde prinses was.
Bijna alle personages die voorkomen zijn magisch of wonen op z'n minst in het magische land. Het goed wint zeker van het kwaad in deze film. Aan het einde van de film wordt Tristan koning, Yvaine zijn koningin en de heksen worden verslagen. Ik kon het meest met Yvaine meeleven, omdat ik haar een beetje zielig vond. Eerst kwam ze uit de lucht vallen, toen werd ze meegenomen door een jongen die haar als cadeau aan zijn verloofde wilde geven en daarna werd ze ook nog eens achterna gezeten door enge heksen.
Het verhaal speelde zich voor het meest af n Stormhold, maar ook voor kleine delen in Wall, het dorpje waar Tristan vandaan komt. De acteurs waren gekleed in ouderwetse jurken en pakken uit de 19e eeuw of soms eerder. Dit gaf de film een beetje een sfeer alsof het niet uit deze wereld was met de magie erbij. De muziek was niet heel erg benadrukt, er waren wel sommige spannende stukjes waarbij de muziek de scene nog spannender maakte en zielige stukjes nog wat treuriger.
De film was vooral bedoeld om het publiek te amuseren. De regisseur heeft vooral humor in de juiste gebruikt, zodat sommige stukjes niet te serieus werden.
Ik vond de film erg leuk. Hij was spannend en grappig en er werd goed in geacteerd.
http://www.filmtotaal.nl/recensie.php?id=9818
De film gaat over Tristan (Charlie Cox). Tristan woont in een Brits plaatsje genaamd "Wall". Het heet zo omdat er een muur staat die waar aan de andere kant een magische wereld ligt. Tristan is verliefd op Victoria en als ze een gevallen ster zien vraagt Victoria of Tristan de gevallen ster voor haar wilt halen, dan wilt ze wel met hem trouwen. Tristan gaat op zoek naar de gevallen ster. De ster blijkt een jonge vrouw genaamd Yvaine (Claire Danes). Tristan probeert haar mee te nemen naar huis, maar onderweg komen ze veel problemen tegemoet zoals heksen, piraten, slechte prinsen en natuurlijk de liefde..
Tristan is een lieve jongen, die enorm verliefd is op een meisje die niet echt om hem geeft. Uiteindelijk wordt hij verliefd op Yvaine. Ook is hij de verloren prins van Stormhold.
Yvaine is de gevallen ster. Ze is erg koppig maar toch heel lief voor Tristan ook al wil hij haar meenemen voor Victoria. Ze wordt ook verliefd op Tristan.
Er zjn ook drie heksenzusjes die Yvaine proberen te vermoorden voor haar hart, omdat als je het hart van een ster eet, je voor eeuwig jong zult zijn.
Ze komen ook piraten tegen. Één van de piraten is de beruchte Captain Shakespeare. Hij is erg gevreesd door iedereen behalve de mensen die hem echt kennen. Eigenlijk is hij helemaal niet zo stoer. Hij houdt ervan om zich op te maken, dameskleding te dragen en hij houdt van dansen.
De koning van Stormhold ligt op sterven en één van zijn zeven zonen moet koning worden. De prinsen moeten elkaar vermoorden want de laatst levende prins wordt koning. Uiteindelijk worden alle zeven prinsen vermoordt, maar het blijkt dat de moeder van Tristan een ontvoerde prinses was.
Bijna alle personages die voorkomen zijn magisch of wonen op z'n minst in het magische land. Het goed wint zeker van het kwaad in deze film. Aan het einde van de film wordt Tristan koning, Yvaine zijn koningin en de heksen worden verslagen. Ik kon het meest met Yvaine meeleven, omdat ik haar een beetje zielig vond. Eerst kwam ze uit de lucht vallen, toen werd ze meegenomen door een jongen die haar als cadeau aan zijn verloofde wilde geven en daarna werd ze ook nog eens achterna gezeten door enge heksen.
Het verhaal speelde zich voor het meest af n Stormhold, maar ook voor kleine delen in Wall, het dorpje waar Tristan vandaan komt. De acteurs waren gekleed in ouderwetse jurken en pakken uit de 19e eeuw of soms eerder. Dit gaf de film een beetje een sfeer alsof het niet uit deze wereld was met de magie erbij. De muziek was niet heel erg benadrukt, er waren wel sommige spannende stukjes waarbij de muziek de scene nog spannender maakte en zielige stukjes nog wat treuriger.
De film was vooral bedoeld om het publiek te amuseren. De regisseur heeft vooral humor in de juiste gebruikt, zodat sommige stukjes niet te serieus werden.
Ik vond de film erg leuk. Hij was spannend en grappig en er werd goed in geacteerd.
http://www.filmtotaal.nl/recensie.php?id=9818
Verslag: Architectuur.
Kubuswoningen, Piet Blom.
Iedereen kent natuurlijk wel de gekantelde, gele kubussen waar je in kunt wonen. De 38 kubussen staan op de Blaak in Rotterdam. De woningen zijn in de jaren '70 ontworpen door Piet Blom. In rotterdam zijn ze pas tussen '82 en '84 gebouwd. Dezelfde soort woningen waren ook gebouwd in Helmond. Ik ben er al heel vaak langsgereden met de auto, maar ik heb ze nog nooit echt bestudeerd van dichtbij.
De huizen bestaan uit drie delen; het onderste straathuis met de keuken en de woonkamer, het middelste gedeelte, het hemelhuis, waar ruimte is voor slaapkamers en dan het bovenste loofhut, een driezijdige piramide met ruimte voor een serre, balkon of een klein tuintje. De kubussen staan op zeshoekige kolommen waarin de trappenhuizen zijn. De palen waarop de kubussen staan zijn gemaakt van beton en in de kubussen zelf is vooral beton en hout verwerkt. Het complex staat bekent als het Blaakse Bos.
De kubussen hebben schuine wanden de woningen zien er van buiten zeker groter uit dan dat ze vanbinnen zijn, maar nog steeds groter dan ik had verwacht. De kubussen zijn erg controversieel, nog. Omdat ze geel zijn vallen ze nog meer op. Ze zien er heel leuk uit als er langs rijdt, maar het is nog leuker om er langs te lopen, omdat het lijkt alsof de gekantelde kubussen een beetje naar je toe vallen als je eronder staat. De gebouwen zijn altijd gebruikt als woningen.
Ik vind het geweldige woningen. Ze zien er erg vrolijk en uitnodigend uit, omdat ze geel en grappig zijn. Ze zijn wel wat groter dan ik had verwacht van binnen omdat ze best groot eruit zien van buiten af, maar ze hebben schuine muren. Ze staan wat hoger dan ik had verwacht. Ook vind ik het leuk dat ze drie verdiepingen hebben en een plekje voor in de zon. Ze staan leuk gebouwd, zo tegen elkaar aan en langs elkaar heen.
donderdag 31 mei 2012
Verslag: SHORT BIG DRAMA.
Op 3 april zijn we met school naar een cultuurtraject geweest. We gingen naar Witte de With Contemporary Art. Het werk dat te zien was, was werk van Angela Bulloch. Het thema was "Short big drama".
Toen we daar aan kwamen werd onze klas verdeeld in twee groepen. We werden door een vrouw rondgeleid en zij vertelde ons over het werk van Bulloch.
Het eerste wat we te zien kregen waren een soort gekleurd, lichtgevende kubussen. Wat ik uiteindelijk begreep van de uitleg, was dat de kubussen stonden voor een klein fractie van alles wat we zien. Één kubus was één grote pixel. Ik vond het gedeelte wat te zien was eerlijk gezegd niet zo heel interessant, maar het idee erachter vond ik wel apart.
Daarna kregen we een twee muren te zien waaraan apparaten hingen met stiften. Er was één blauwe muur en een rode muur. De apparaten bewogen de stiften. Als je op het bankje ging zitten voor de rode muur, bewoog de stift een andere kant op. Bij de blauwe muur ging het om geluid. Er hing een microfoon. Hoe harder je erin schreeuwde, hoe meer de stift ging bewegen. Dit vond ik wel heel interessant. Ik vond het heel slim en het was speels. Hier konden wij een beetje meewerken in het kunstwerk.
Ook kregen we een bushokje te zien met spiegels en draden. Het zag er een beetje triest uit.
Het laatste waren muren met citaten en teksten. Elke muur had een ander onderwerp. Dit vond ik wel heel leuk. Sommige teksten waren heel mooi en ander waren een beetje onnozel, maar het paste wel allemaal bij elkaar. De leukste muur vond ik die over de Cosa Nostra, een criminele organisatie. De muur stond helemaal vol met allerlei erecodes.
Om eerlijk te zijn vond het werk van Angela in het algemeen niet heel interessant. Als er ooit nog een tentoonstelling van haar in de buurt is. Zou ik er niet echt over na denken om er heen te gaan. Misschien had ik er ook te veel van verwacht.
Het eerste wat we te zien kregen waren een soort gekleurd, lichtgevende kubussen. Wat ik uiteindelijk begreep van de uitleg, was dat de kubussen stonden voor een klein fractie van alles wat we zien. Één kubus was één grote pixel. Ik vond het gedeelte wat te zien was eerlijk gezegd niet zo heel interessant, maar het idee erachter vond ik wel apart.
Daarna kregen we een twee muren te zien waaraan apparaten hingen met stiften. Er was één blauwe muur en een rode muur. De apparaten bewogen de stiften. Als je op het bankje ging zitten voor de rode muur, bewoog de stift een andere kant op. Bij de blauwe muur ging het om geluid. Er hing een microfoon. Hoe harder je erin schreeuwde, hoe meer de stift ging bewegen. Dit vond ik wel heel interessant. Ik vond het heel slim en het was speels. Hier konden wij een beetje meewerken in het kunstwerk.
Ook kregen we een bushokje te zien met spiegels en draden. Het zag er een beetje triest uit.
Het laatste waren muren met citaten en teksten. Elke muur had een ander onderwerp. Dit vond ik wel heel leuk. Sommige teksten waren heel mooi en ander waren een beetje onnozel, maar het paste wel allemaal bij elkaar. De leukste muur vond ik die over de Cosa Nostra, een criminele organisatie. De muur stond helemaal vol met allerlei erecodes.
Om eerlijk te zijn vond het werk van Angela in het algemeen niet heel interessant. Als er ooit nog een tentoonstelling van haar in de buurt is. Zou ik er niet echt over na denken om er heen te gaan. Misschien had ik er ook te veel van verwacht.
vrijdag 18 november 2011
Verslag: Interview
1. Wie bent u?
Mijn naam is Karin Schipper. Ik ben 48 jaar oud en ik ben tekenlerares
2. Wanneer bent u begonnen met tekenen?
Ik ben begonnen met tekenen toen ik nog heel jong was. Ik tekende toen nog niet echt mooi, maar ik ben toen wel begonnen.
3. Wanneer ontdekte u dat u talent had?
Toen ik naar de middelbare school ging en we wat meer met kunst gingen doen op school. Ik vond het natuurlijk altijd heel leuk en mensen gaven me dan vaak complimentjes.
4. Heeft u kinderen en zo ja, vinden die kunst ook zo interessant als u?
Ik heb twee kinderen, een zoon en een dochter. Mijn zoon is wel heel erg geïnteresseerd in tekenen, maar mijn dochter niet zo heel erg.
5. Wanneer bent u begonnen met lesgeven?
Ik ben in 1988 begonnen met lesgeven.
6. Wat voor soort kunst vind u het interessantst?
Ik ben in mijn vrije tijd vooral bezig met schilderen en fotografie.
7. Hebben uw schilderijen een bepaald onderwerp of schildert u altijd wat anders?
Ik schilder meestal wat anders.
8. Is er een bepaald soort materiaal waar u graag mee werkt?
Ik vind acryl heel fijn om mee te werken.
9. Heeft u naast het lesgeven een andere baan?
Ja, ik ben ook fotograaf.
10. Wat fotografeert u dan?
Natuur en landschappen vooral.
11. Wie is uw favoriete kunstenaar?
Ik ben zelf eigenlijk helemaal weg van René Magritte's kunst.
12. Waarom is dat uw favoriete kunstenaar?
Ik houd heel erg van het surrealisme in zijn schilderijen. Ik vind ook dat zijn schilderijen heel apart zijn.
13. Wat vinden uw familie en vrienden van uw kunst?
Zij vinden veel dingen ook mooi, sommige dingen niet zo. Kunst is vaak heel persoonlijk. Een paar van mijn vrienden hebben een schilderijtje van mij in hun huis hangen.
14. Wat geeft u inspiratie?
Je kan vaak uit alles inspiratie halen.
15. U kunt dus inspiratie halen uit lelijke dingen zoals vuilnis?
Ik denk het wel. Er zijn genoeg andere kunstenaars die dat wel doen, die zelfs kunst maken uit vuilnis of wat wij in ieder geval beschouwen als vuilnis.
16. Bent u weleens naar een kunstexpositie geweest, zou u het mensen aanraden?
Ja, ik zou het vooral aanraden. Zelf ga ik best wel vaak naar musea en exposities. Ik vind het altijd heel leuk en een schilderij in het echt zien is vaak heel anders dan een plaatje op internet bekijken.
17. Hebben mensen uw kunst weleens afgekraakt?
Ja, tuurlijk. Ik denk dat elke kunstenaar dat wel eens heeft meegemaakt. Er zullen altijd mensen zijn die je kunst niet mooi vinden
18. Wat voor beroep zou u gedaan hebben als u geen tekenlerares was geworden?
Ik denk dat ik in de verpleging ofzoiets was gegaan als het schilderen nergens heen ging. Dat is natuurlijk heel anders dan wat ik nu doe.
19. Heb je altijd al lerares willen worden?
Nee, eigenlijk niet. Ik vind het heel leuk wat ik doe, maar ik wilde vroeger altijd met verstandelijk beperkte mensen werken.
20. Heb je weleens leerlingen in de klas gehad van waarvan je dacht dat die echt talent had?
Ja, ik heb weleens leerlingen gehad waarvan ik dat dacht. Ik geef nu een lange tijd les en soms zie ik weleens in bladen ineens een naam voorbij komen die ik herken, die gewoon bij mij in de klas heeft gezeten en dat vind ik wel heel leuk.
1. Vind u het leuk om anderen over kunst te vertellen?
Ja.
2. Heeft u weleens in een tijdschrift gestaan met een schilderij van u?
Nee, helaas niet.
3. Wilt u blijven lesgeven?
Ja.
4. Leert u nog vaak dingen over kunst?
Ja, soms leer ik nog wel dingen bij.
5. Heeft u weleens in een tijdschrift gedaan met een foto van u?
Ja, ik heb weleens in een natuurblad gestaan.
6. Houd u van sombere schilderijen?
Soms. Sommige zijn wel mooi.
7. Heeft u op meerdere scholen gewerkt?
Ja, ik heb eerst op een basisschool gewerkt en later op een middelbare school.
8. Heeft u weleens een muurschildering gemaakt?
Nee.
9. Is uw kunst bekend geworden in Nederland?
Nee, jammer genoeg niet.
10. Haalt u ook inspiratie uit muziek?
Soms wel.
Mijn naam is Karin Schipper. Ik ben 48 jaar oud en ik ben tekenlerares
2. Wanneer bent u begonnen met tekenen?
Ik ben begonnen met tekenen toen ik nog heel jong was. Ik tekende toen nog niet echt mooi, maar ik ben toen wel begonnen.
3. Wanneer ontdekte u dat u talent had?
Toen ik naar de middelbare school ging en we wat meer met kunst gingen doen op school. Ik vond het natuurlijk altijd heel leuk en mensen gaven me dan vaak complimentjes.
4. Heeft u kinderen en zo ja, vinden die kunst ook zo interessant als u?
Ik heb twee kinderen, een zoon en een dochter. Mijn zoon is wel heel erg geïnteresseerd in tekenen, maar mijn dochter niet zo heel erg.
5. Wanneer bent u begonnen met lesgeven?
Ik ben in 1988 begonnen met lesgeven.
6. Wat voor soort kunst vind u het interessantst?
Ik ben in mijn vrije tijd vooral bezig met schilderen en fotografie.
7. Hebben uw schilderijen een bepaald onderwerp of schildert u altijd wat anders?
Ik schilder meestal wat anders.
8. Is er een bepaald soort materiaal waar u graag mee werkt?
Ik vind acryl heel fijn om mee te werken.
9. Heeft u naast het lesgeven een andere baan?
Ja, ik ben ook fotograaf.
10. Wat fotografeert u dan?
Natuur en landschappen vooral.
11. Wie is uw favoriete kunstenaar?
Ik ben zelf eigenlijk helemaal weg van René Magritte's kunst.
12. Waarom is dat uw favoriete kunstenaar?
Ik houd heel erg van het surrealisme in zijn schilderijen. Ik vind ook dat zijn schilderijen heel apart zijn.
13. Wat vinden uw familie en vrienden van uw kunst?
Zij vinden veel dingen ook mooi, sommige dingen niet zo. Kunst is vaak heel persoonlijk. Een paar van mijn vrienden hebben een schilderijtje van mij in hun huis hangen.
14. Wat geeft u inspiratie?
Je kan vaak uit alles inspiratie halen.
15. U kunt dus inspiratie halen uit lelijke dingen zoals vuilnis?
Ik denk het wel. Er zijn genoeg andere kunstenaars die dat wel doen, die zelfs kunst maken uit vuilnis of wat wij in ieder geval beschouwen als vuilnis.
16. Bent u weleens naar een kunstexpositie geweest, zou u het mensen aanraden?
Ja, ik zou het vooral aanraden. Zelf ga ik best wel vaak naar musea en exposities. Ik vind het altijd heel leuk en een schilderij in het echt zien is vaak heel anders dan een plaatje op internet bekijken.
17. Hebben mensen uw kunst weleens afgekraakt?
Ja, tuurlijk. Ik denk dat elke kunstenaar dat wel eens heeft meegemaakt. Er zullen altijd mensen zijn die je kunst niet mooi vinden
18. Wat voor beroep zou u gedaan hebben als u geen tekenlerares was geworden?
Ik denk dat ik in de verpleging ofzoiets was gegaan als het schilderen nergens heen ging. Dat is natuurlijk heel anders dan wat ik nu doe.
19. Heb je altijd al lerares willen worden?
Nee, eigenlijk niet. Ik vind het heel leuk wat ik doe, maar ik wilde vroeger altijd met verstandelijk beperkte mensen werken.
20. Heb je weleens leerlingen in de klas gehad van waarvan je dacht dat die echt talent had?
Ja, ik heb weleens leerlingen gehad waarvan ik dat dacht. Ik geef nu een lange tijd les en soms zie ik weleens in bladen ineens een naam voorbij komen die ik herken, die gewoon bij mij in de klas heeft gezeten en dat vind ik wel heel leuk.
1. Vind u het leuk om anderen over kunst te vertellen?
Ja.
2. Heeft u weleens in een tijdschrift gestaan met een schilderij van u?
Nee, helaas niet.
3. Wilt u blijven lesgeven?
Ja.
4. Leert u nog vaak dingen over kunst?
Ja, soms leer ik nog wel dingen bij.
5. Heeft u weleens in een tijdschrift gedaan met een foto van u?
Ja, ik heb weleens in een natuurblad gestaan.
6. Houd u van sombere schilderijen?
Soms. Sommige zijn wel mooi.
7. Heeft u op meerdere scholen gewerkt?
Ja, ik heb eerst op een basisschool gewerkt en later op een middelbare school.
8. Heeft u weleens een muurschildering gemaakt?
Nee.
9. Is uw kunst bekend geworden in Nederland?
Nee, jammer genoeg niet.
10. Haalt u ook inspiratie uit muziek?
Soms wel.
Abonneren op:
Posts (Atom)








