donderdag 31 mei 2012

Liedje + Animatie



Dit is een nieuw favoriet liedje van mij en in de video zitten ook voorbeelden van animatie. En sinds we met CKV ook een animatie moesten maken vond ik dit er wel bij passen.

Samen met Cathy en Kay uit m'n klas hebben we een parodie gemaakt van Sneeuwitje met Kim Holland ;)

Verslag: SHORT BIG DRAMA.

Op 3 april zijn we met school naar een cultuurtraject geweest. We gingen naar Witte de With Contemporary Art. Het werk dat te zien was, was werk van Angela Bulloch. Het thema was "Short big drama". Toen we daar aan kwamen werd onze klas verdeeld in twee groepen. We werden door een vrouw rondgeleid en zij vertelde ons over het werk van Bulloch.

Het eerste wat we te zien kregen waren een soort gekleurd, lichtgevende kubussen. Wat ik uiteindelijk begreep van de uitleg, was dat de kubussen stonden voor een klein fractie van alles wat we zien. Één kubus was één grote pixel. Ik vond het gedeelte wat te zien was eerlijk gezegd niet zo heel interessant, maar het idee erachter vond ik wel apart.

 Daarna kregen we een twee muren te zien waaraan apparaten hingen met stiften. Er was één blauwe muur en een rode muur. De apparaten bewogen de stiften. Als je op het bankje ging zitten voor de rode muur, bewoog de stift een andere kant op. Bij de blauwe muur ging het om geluid. Er hing een microfoon. Hoe harder je erin schreeuwde, hoe meer de stift ging bewegen. Dit vond ik wel heel interessant. Ik vond het heel slim en het was speels. Hier konden wij een beetje meewerken in het kunstwerk.

Ook kregen we een bushokje te zien met spiegels en draden. Het zag er een beetje triest uit.
Het laatste waren muren met citaten en teksten. Elke muur had een ander onderwerp. Dit vond ik wel heel leuk. Sommige teksten waren heel mooi en ander waren een beetje onnozel, maar het paste wel allemaal bij elkaar. De leukste muur vond ik die over de Cosa Nostra, een criminele organisatie. De muur stond helemaal vol met allerlei erecodes.

Om eerlijk te zijn vond het werk van Angela in het algemeen niet heel interessant. Als er ooit nog een tentoonstelling van haar in de buurt is. Zou ik er niet echt over na denken om er heen te gaan. Misschien had ik er ook te veel van verwacht.

maandag 21 november 2011

muziek


Adele - Someone Like You (Full Ver... door wonderful-life1989


Cage The Elephant - In One Ear door est111

Eigen les

Deze week moet ik samen met Cathy en Armine een eigen les maken en geven over een van de hoofdstukken in het boek, Palet. Wij geven een les over het hoofdstuk Film.

Hierbij ook een paar leuke, mooie plaatjes:



vrijdag 18 november 2011

Verslag: Interview

1. Wie bent u?
Mijn naam is Karin Schipper. Ik ben 48 jaar oud en ik ben tekenlerares
2. Wanneer bent u begonnen met tekenen?
Ik ben begonnen met tekenen toen ik nog heel jong was. Ik tekende toen nog niet echt mooi, maar ik ben toen wel begonnen.
3. Wanneer ontdekte u dat u talent had?
Toen ik naar de middelbare school ging en we wat meer met kunst gingen doen op school. Ik vond het natuurlijk altijd heel leuk en mensen gaven me dan vaak complimentjes.
4. Heeft u kinderen en zo ja, vinden die kunst ook zo interessant als u?
Ik heb twee kinderen, een zoon en een dochter. Mijn zoon is wel heel erg geïnteresseerd in tekenen, maar mijn dochter niet zo heel erg.
5. Wanneer bent u begonnen met lesgeven?
Ik ben in 1988 begonnen met lesgeven.
6. Wat voor soort kunst vind u het interessantst?
Ik ben in mijn vrije tijd vooral bezig met schilderen en fotografie.
7. Hebben uw schilderijen een bepaald onderwerp of schildert u altijd wat anders?
Ik schilder meestal wat anders.
8. Is er een bepaald soort materiaal waar u graag mee werkt?
Ik vind acryl heel fijn om mee te werken.
9. Heeft u naast het lesgeven een andere baan?
Ja, ik ben ook fotograaf.
10. Wat fotografeert u dan?
Natuur en landschappen vooral.
11. Wie is uw favoriete kunstenaar?
Ik ben zelf eigenlijk helemaal weg van René Magritte's kunst.
12. Waarom is dat uw favoriete kunstenaar?
Ik houd heel erg van het surrealisme in zijn schilderijen. Ik vind ook dat zijn schilderijen heel apart zijn.
13. Wat vinden uw familie en vrienden van uw kunst?
Zij vinden veel dingen ook mooi, sommige dingen niet zo. Kunst is vaak heel persoonlijk. Een paar van mijn vrienden hebben een schilderijtje van mij in hun huis hangen.
14. Wat geeft u inspiratie?
Je kan vaak uit alles inspiratie halen.
15. U kunt dus inspiratie halen uit lelijke dingen zoals vuilnis?
Ik denk het wel. Er zijn genoeg andere kunstenaars die dat wel doen, die zelfs kunst maken uit vuilnis of wat wij in ieder geval beschouwen als vuilnis.
16. Bent u weleens naar een kunstexpositie geweest, zou u het mensen aanraden?
Ja, ik zou het vooral aanraden. Zelf ga ik best wel vaak naar musea en exposities. Ik vind het altijd heel leuk en een schilderij in het echt zien is vaak heel anders dan een plaatje op internet bekijken.
17. Hebben mensen uw kunst weleens afgekraakt?
Ja, tuurlijk. Ik denk dat elke kunstenaar dat wel eens heeft meegemaakt. Er zullen altijd mensen zijn die je kunst niet mooi vinden
18. Wat voor beroep zou u gedaan hebben als u geen tekenlerares was geworden?
Ik denk dat ik in de verpleging ofzoiets was gegaan als het schilderen nergens heen ging. Dat is natuurlijk heel anders dan wat ik nu doe.
19. Heb je altijd al lerares willen worden?
Nee, eigenlijk niet. Ik vind het heel leuk wat ik doe, maar ik wilde vroeger altijd met verstandelijk beperkte mensen werken.
20. Heb je weleens leerlingen in de klas gehad van waarvan je dacht dat die echt talent had?
Ja, ik heb weleens leerlingen gehad waarvan ik dat dacht. Ik geef nu een lange tijd les en soms zie ik weleens in bladen ineens een naam voorbij komen die ik herken, die gewoon bij mij in de klas heeft gezeten en dat vind ik wel heel leuk.






1. Vind u het leuk om anderen over kunst te vertellen?
Ja.
2. Heeft u weleens in een tijdschrift gestaan met een schilderij van u?
Nee, helaas niet.
3. Wilt u blijven lesgeven?
Ja.
4. Leert u nog vaak dingen over kunst?
Ja, soms leer ik nog wel dingen bij.
5. Heeft u weleens in een tijdschrift gedaan met een foto van u?
Ja, ik heb weleens in een natuurblad gestaan.
6. Houd u van sombere schilderijen?
Soms. Sommige zijn wel mooi.
7. Heeft u op meerdere scholen gewerkt?
Ja, ik heb eerst op een basisschool gewerkt en later op een middelbare school.
8. Heeft u weleens een muurschildering gemaakt?
Nee. 
9. Is uw kunst bekend geworden in Nederland?
Nee, jammer genoeg niet.
10. Haalt u ook inspiratie uit muziek?
Soms wel.